Noul concept Renault Twin’Z a fost dezvoltat în colaborare de Laurens van den Acker, designerul-şef Renault, împreună cu artistul Ross Lovegrove şi ne transpune într-o lume psihedelică a jocurilor de culori şi lumini.
Un demers care atrage atenţia de la forma oarecum simplistă a maşinii, care prefigurează un ”gândac” de oraş foarte compact: lungime de 3,62 metri, lăţime de 1,7 metri şi înălţime de 1,5 metri. Interesantă imaginea de marcă curată, ca forme, a părţii frontale, blocurile optice minimaliste încadrând o grilă orizontală clară.
Twin’Z oferă 2+2 locuri, cele din spate având doar şezut în ideea de a oferi continuitate volumului interior. Ampatamentul de 2.495 mm promite, însă, spaţiu suficient pentru pasagerii de pe bancheta viitorului model de serie. Deschiderea inversă a uşilor şi lipsa montantului central suntem siguri că nu vor fi proprii modelului de serie.
E destul de clar şi faptul că maşina de serie va pierde LED-urile şi baghetele care ornează plafonul, hayonul şi, mai ales, interiorul lui Twin’Z. De asemenea, motivele florale întâlnite pe cauciucuri, jante sau scaune vor lăsa locul convenţionalului, dar, pentru moment, contribuie decisiv la imaginea dramatică a micuţului concept.
Un concept care beneficiază de propulsie 100% electrică, similară cu aceea întâlnită pe modelul de serie Renault Zoe. Este vorba despre un motor electric de 50 kW (68 CP) şi cu un cuplu maxim de 226 Nm, bateriile litiu-ion asigurând o autonomie maximă de 160 km.
În plus, cele patru pachete de baterii litiu-ion sunt dispuse în mod judicios sub podea, iar motorul electric îşi transmite puterea roţilor spate, aşa încât Renault Twin’Z anunţă o manevrabilitate de mică sportivă. Pentru a păstra masa sub o tonă, caroseria este realizată din fibră de carbon, iar comenzile din bord sunt reduse la un minim de-a dreptul exagerat.
Conceptul Renault Twin’Z este, aşadar, o propunere foarte interesantă şi ne face curioşi cu privire la modelul de serie pe care îl prefigurează. Fie că e vorba de revenirea pe scenă a lui Renault 5, ca un rival pentru Fiat 500, fie că vorbim de o maşină electrică mai mică decât Renault Zoe, fie că Twin’Z ar putea prefigura pur şi simplu viitorul Twingo, conceptul Renault demonstrează că lumea auto are un potenţial uriaş în continuare pentru a ne surprinde.